Cuijk → Amsterdam → Dubai → Melbourne → Ballarat - Reisverslag uit Ballarat, Australië van Joost en Moniek - WaarBenJij.nu Cuijk → Amsterdam → Dubai → Melbourne → Ballarat - Reisverslag uit Ballarat, Australië van Joost en Moniek - WaarBenJij.nu

Cuijk → Amsterdam → Dubai → Melbourne → Ballarat

Door: Moniek

Blijf op de hoogte en volg Joost en Moniek

02 Augustus 2015 | Australië, Ballarat

Onze lange reis naar de andere kant van de wereld zit er op :) Ik zag op tegen de lange vlucht maar dat viel gelukkig erg mee. Voor onze overstap in Dubai zouden we anderhalf uur de tijd hebben, dat werd uiteindelijk een kwartiertje.. Een uur voordat we zouden landen hoorden we van de piloot dat het erg druk was met landende vliegtuigen dus dat we wat vertraging zouden hebben. Dat werd dus een half uur vertraging, op een baan die vergelijkbaar is met de polderbaan op Schiphol ;) We werden met bussen naar de terminal gebracht, tegen de tijd dat we daar aan kwamen was het 01:05, en was het tien minuten voordat de gate zou sluiten. We moesten eerst door de security check, met de trein naar een andere terminal, toen moest Joost nog inchecken want dat lukte niet in Nederland, en toen snel het vliegtuig in.. Maar we hadden onze vlucht nog gehaald :D Toen we in Melbourne aankwamen bleek dat onze bagage niet mee was gekomen, en dat hadden we eigenlijk ook wel verwacht. Bij de bagage claim desk werd ons verteld dat de volgende dag 's middags werd gebracht, dus daar wachten we nog op..
Jeroens vrouw Elke heeft ons opgehaald van het vliegveld. Van Melbourne naar Ballarat is ongeveer anderhalf uur rijden, iets na middernacht kwamen we daar aan. 's avonds naar bed toe gaan was een beetje vreemd. Voor je gevoel is het nog niet zo heel erg laat, maar je bent wel moe van de vlucht, en voor je gevoel sta je ook weer midden in de nacht op. Gevolg is een onrustige nacht en langzaam aan een ander ritme proberen te wennen.

Jeroen en zijn gezin zorgen ervoor dat we ons meer dan welkom voelen in Austalie. We hebben de eerste nacht in hun logeerkamer geslapen, en de eerste dag hebben ze ons een rondleiding gegeven door Ballarat. Hun twee kinderen (van 2 en 4) vonden het eerste uur raar dat we er waren maar willen nu al met ons spelen. A.s. dinsdag is ons appartement klaar, tot die tijd slapen we in een motel in Ballarat.

Qua weer is het niet zo heel anders dan toen we weg gingen uit Nederland. Grijs, fris en regenachtig. Als we Jeroen mogen geloven is dat over een paar weken heel anders dus dat hopen we maar ;)
We hebben nog niet echt het gevoel dat we aan de andere kant van de wereld zitten, alles oogt vrij westers. Alleen links rijden is wat wennen, maar dat hebben we vorig jaar in Afrika natuurlijk ook gedaan. Al met al denken we dat we onze draai hier wel gaan vinden :)