Work hard, play harder - Reisverslag uit Ballarat, Australië van Joost en Moniek - WaarBenJij.nu Work hard, play harder - Reisverslag uit Ballarat, Australië van Joost en Moniek - WaarBenJij.nu

Work hard, play harder

Blijf op de hoogte en volg Joost en Moniek

24 Augustus 2015 | Australië, Ballarat

En er zit weer een week op.. Tijd vliegt hier. We kwamen afgelopen week tot de ontdekking dat er al bijna een kwart op zit, en na vrijdag al bijna een derde. Wow.

Afgelopen week was een drukke week. Reinder was er woensdag t/m vrijdag dus dat waren lange dagen (woensdag en donderdag 06:45 de deur uit, 08:00 op de fabriek, tot 20:00 werken, uit eten met (Jeroen en) Reinder en om 22:30 thuis.) Vrijdag ben ik plannen gaan maken voor het weekend want daar willen we natuurlijk optimaal gebruik van maken.

Joost had twee weken geleden al laten vallen dat hij graag een keer naar een AFL (Australian Football League) wedstijd wilde, dus ik had vrijdag met de mannen op kantoor overlegd welke wedstrijd leuk zou zijn en kaartjes besteld als verrassing. We stonden vrijdag al klaar om te gaan toen Jeroen binnen kwam met kaartjes en die aan Joost gaf. Ik baalde als een stekker! Toen had ik meteen opgebiecht dat ik ook kaartjes had.. Hij vond het nog steeds heel leuk, ook al was het geen echte verrassing meer.

Zaterdagochtend zijn we met de trein van Ballarat naar Melbourne gegaan. De treinverbinding met Melbourne is hartstikke goed (met een uur en 20 minuten sta je midden in het centrum) en de route is prachtig.
Eenmaal in Melbourne hebben we onze bagage afgegeven in het hotel en zijn we naar de Melbourne Cricket Ground gegaan waar de wedstrijd zou zijn (waar ik kaartjes voor had :D) We waren daar veel te vroeg dus hebben het stadion eerst een beetje verkend. Super gaaf om zo’n stadion te zien tijdens een wedstrijd. In ons vak zaten voornamelijk supporters van het winnende team dus de sfeer was heel goed :)

Na de wedstijd zijn we terug gelopen naar de stad, waardoor we een gaaf uitzicht hadden op de skyline van de stad. Onderweg naar het hotel hebben we nog verschillende bezienswaardigheden bezocht. De stad is een mengelmoes van oude gebouwen en hoge, strakke wolkenkrabbers en de sfeer is heel relaxt.

Na het avondeten zijn hebben we ‘Melbourne by night’ verkend. Hoogtepunt (letterlijk en figuurlijk) was het skydeck van Eureka 88. We hadden besloten om ook ‘The Edge’ erbij te doen en kregen hiervoor een buzzer mee die af zou gaan als wij aan de beurt waren. Na ruim een uur gewacht te hebben was de buzzer nog niet afgegaan.. Bleek dat hij niet in het systeem stond. Hadden wij weer. We mochten de eerstvolgende keer mee en kregen twee gratis foto’s ter compensatie.

Zondag zijn we naar de haven geweest, de Queen Victoria Market en naar St Kilda (het strand). Ik had gelezen dat met zonsondergang pinguïns het strand op kwamen en op hun nesten gingen liggen dus dat wilde ik graag zien. We hadden ons alleen vergist in hoe ver dat was vanaf de stad.. We hebben het eerste stuk gelopen en hebben toen een stadsfiets gepakt. Joost wilde ook graag een keer door de stad fietsen dus dat kwam goed uit ;) Na wat gezoek en gepuzzel kwamen we een uur voor zonsondergang bij de pier aan. Het was koud (in tegenstelling tot in de stad) en druk en na een half uur hadden we het wel weer gezien. Geen pinguïns bij zonsondergang dus maar wel een aantal op hun nest.

’s Avonds zijn we uit eten geweest bij de haven en omdat ’s avonds minder trams rijden hebben we flink moeten rennen voor de trein terug naar Ballarat. Om 23:00 lagen we weer in ons bedje en nu zijn we alweer bezig aan week vier. Tijd om weer weekendplannen te gaan maken :D

• 02 September 2015 - 23:43

Erik:

Tsja, living on the enge is niet voor iedereen weggelegd ;)

Leuk verhaal weer en heel leuk geschreven! Energ mooie foto van de skyline

• 12 September 2015 - 17:10

Eline:

Super leuke verhalen...
    En wat las ik fietsen in de stad! Top daar hou ik van