En we gaan nog niet naar huis.. - Reisverslag uit Ballarat, Australië van Joost en Moniek - WaarBenJij.nu En we gaan nog niet naar huis.. - Reisverslag uit Ballarat, Australië van Joost en Moniek - WaarBenJij.nu

En we gaan nog niet naar huis..

Blijf op de hoogte en volg Joost en Moniek

29 September 2015 | Australië, Ballarat

Vorig weekend hebben we iets gedaan wat al vanaf het begin op ons lijstje stond, namelijk de Great Ocean Road! De Great Ocean Road is een weg langs de zuidkust van Australië, die bekend staat als één van de mooiste autoroutes van Australië.

Vrijdagochtend zijn we vanuit Ballarat naar Torquay gereden. Het was het nog niet zo warm( een graad of 13) maar gelukkig wel droog en af en toe een zonnetje. We hebben het redelijk rustig aan gedaan. Veel stoppen bij uitzichtpunten en genieten van de mooie omgeving.

Voor vrijdagavond hadden we een overnachting geboekt in Apollo Bay.
Zaterdag zijn we van Apollo Bay naar Port Campbell gereden, waar we een tweede overnachting hadden geboekt. Onderweg zijn we weer op verschillende plekken gestopt. Van Michal (plantmanager bij Sonac) hadden we gehoord dat er op de weg naar de vuurtoren van Cape Otway veel wilde koala's te zien waren. En dat klopte! Bij de eerste koala (die heeeel hoog in een boom zat) was ik super blij en enthousiast, daarna werd het al snel normaal. Gek hoe die dingen werken, je went zo snel aan alle prachtige dingen hier.

Rond de middag waren we bij de Twaalf Apostelen. We hadden gezien dat je hier een helikoptervlucht boven kon maken en ik zei voor de grap tegen Joost dat ik dat graag wilde doen. Al snel was het geen grap meer, en besloten we om te gaan! Toen we in de rij stonden om een ticket te halen stonden we achter een groep Japanners (die kom je op toeristische plekken echt overal tegen), hier baalden we een beetje van. We waren namelijk bang dat we hierdoor in een hele grote, en volle, helikopter zouden zitten. Gelukkig voor ons was dit niet zo! Omdat wij maar met z'n tweeën waren mochten we voor in de rij, en mochten we zelfs in een kleine helikopter. De kustlijn vanaf bovenaf zien was echt heel gaaf, en meer dan de moeite waard om te doen.

Na de helikoptervlucht hebben we nog verschillende uitzichtpunten bezocht, hierna zijn we naar ons motel in Port Campbell gereden.
Zondagochtend zijn we richting Warrnambool gereden. Ik hoopte dat we daar nog walvissen zouden zien, maar helaas. Wel was er een soort surfevenement bezig, ook wel grappig om te zien.

Op de fabriek beginnen sommige

Dit weekend zijn we een weekendje thuis gebleven. We wisten dat we Mariusz (een poolse collega van Joost) zondag op moesten halen van het vliegveld, dus het was niet handig om een weekendje weg te gaan.

Zaterdag begon met poetsen en boodschappen doen. 's Middags zijn we naar Daylesford gereden, een plaatsje op een half uur rijden van Ballarat. Op zich wel een leuk stadje, maar niet heel veel bijzonders.

Zondagochtend hebben we Mariusz opgehaald van het vliegveld. Hij gaf aan graag naar het strand te willen, dus zijn we doorgereden naar St Kilda. Hier hebben we een paar uur doorgebracht, toen zijn we terug gereden naar Ballarat. Mariusz blijft vijf weken in Australie en woont in die tijd bij ons. We hebben toch plek zat!

Nadat Mariusz zijn spullen uit had gepakt zijn we naar Jeroen en Elke gegaan. Jeroen had ons uitgenodigd voor een barbecue, daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen! Na een middagje lekker eten en van de zon genieten (ja, in de weekenden is het hier ondertussen heerlijk weer) gingen we met z'n drieeen weer naar huis. Beetje vreemd, een huisgenoot hebben, maar dat komt vast en zeker goed :)

• 07 Oktober 2015 - 16:47

Bart S.:

Hallo Joost en Moniek,

Ik had me aangemeld voor de mailinglijst. Maar dat is fout gegaan. Ik vond al dat jullie weinig deelde. Maar had alleen het eerste verslag gelezen. En daarna niks meer gehoord. Ik ben weer bijgelezen. Geniet er van!! En ik heb me gewoon nog een keer voor de mailinglijst aangemeld.

Groeten.